Dit business model geeft je direct inzicht in welke elementen je nodig hebt om passie om te zetten in resultaat. Het merk DNA staat hierbij centraal en verbindt de bouwstenen met elkaar.
Het formuleren van het merk DNA is een belangrijke voorwaarde. Dit is nodig om een herkenbaar merk consequent in de markt te kunnen zetten. Het is de basis, de paraplu die steeds weer wordt gebruikt als ijkpunt. Het is de meetlat waarlangs alle uitingen en acties worden gelegd.
Daarnaast is het ook een gereedschap om naar de wereld om ons heen te kijken. De waarden geformuleerd in het merk DNA worden gebruikt om van binnen naar buiten en van buiten naar binnen te kijken.
Hiermee kun je het juiste publiek bereiken. Continue blijven toetsen of alle uitingen en acties voldoen aan het opgestelde merk DNA is een voorwaarde voor continuïteit en groei.
Het myHIB® model staat voor ‘mijn huis in balans’. Dit model wordt gebruikt voor ieder project en is geïnspireerd op Philip Kottler beroemde P’s. Door de jaren heen is dit model geoptimaliseerd door o.a. Business Model Generatie van Alexander Oosterwalder & Yves Pigneur en vele andere business modellen.
Het dak van het myHIB® business model bestaat uit het merk DNA. Hierin wordt ‘the why van Simon Sinek‘ geformuleerd. De ‘how’ en ‘what’ wordt omschreven in de bouwstenen daaronder. Het duidelijk formuleren van het merk DNA is de basis voor het succesvol in de markt zetten van een herkenbaar merk.
Het lijkt vanzelfsprekend. Toch is het niet zo maar een business model. Het geeft je inzicht in de dimensies die nodig zijn om je als merk te onderscheiden. Weten welke richting je op kunt gaan. d-lep geeft met bovengenoemde werkwijze focus en houvast.
Hoe kunnen wij samen jouw huis bouwen? Daarover vind je meer op deze site. Laat je eens verrassen door een persoonlijk gesprek. Bel ons op 0651346120 of stuur ons een e-mail en wij nemen contact met je op.